تبلیغات
طلبه ارشادگر - چرا مسلم ابن عقیل ابن زیاد را نکشت ؟
 
طلبه ارشادگر
طلبگی ، تنها افتخار تمام دوران زندگی ام
درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب خدمت همه شما مؤمنان ، سروران ، خوبان ، پاکان و محبّان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام .
با افتخار می گویم طلبه علوم دینی هستم و در حوزه علمیه خاتم الأنبیاء شهر داران مشغول به تحصیل می باشم .
با توجه به این که مطالب این وبلاگ در قالب موضوعات مختلف ارائه شده است ، لطفا برای دسترسی آسان و سریع به مطلب مورد نظر خود به بخش موضوعات مراجعه نمایید .

ضمنا می توانید فونت های بسیار زیبای این وبلاگ را با حجم کم از قسمت دانلود متنی ، دانلود نموده و بعد از خارج نمودن آن ها از حالت فشرده ، در کنترل پنل ، قسمت فونت ها کپی نمایید .
مؤفق ، مؤیّد ، پیروز و سربلند باشید .
التماس دعا

مدیر وبلاگ : ابراهیم قربانی نهرخلجی
مطالب اخیر

در تاریخ آمده است که «مسلم بن عقیل» زمانی که در خانة «هانی» بود می توانست ابن زیاد را بکُشد ولی نکشت؛ چرا این کار را نکرد؟ اگر او را کشته بود حادثة عاشورا اتفاق نمی افتاد!

در متون تاریخی آمده است که وقتی «مسلم بن عقیل» در کوفه بود در خانة «هانی بن عروه» اقامت داشت. شبی که «عبید الله بن زیاد» برای میهمانی به خانة هانی آمده بود، مسلم بن عقیل در خانة او مخفی شد. این فرصت بسیار مناسبی برای کشتن عبیدالله بن زیاد بود، امّا مسلم او را نکشت.

بعد از رفتن عبیدالله از مسلم پرسیدند: چرا از مخفیگاهت بیرون نیامدی تا او را بکشی؟ او در جواب می گوید: دو چیز باعث شد که او را نکشم، یکی اینکه هانی راضی نبود عبیدالله را در خانة او بکشم و دیگری اینکه ترور را صحیح نمی دانم و از پیامبر اکرم نقل شده است که مؤمن دست به ترور نمی زند.

ادامه مطلب

حضرت مسلم از آنهایی نبود که بگوید «هدف، وسیله را توجیه می کند». او هر چند می دانست که عبیدالله واجب  القتل است ولی چون ترور کردن را ناجوانمردانه و بر خلاف اسلام می دانست از کشتن او خودداری کرد.

از اینها گذشته عبیدالله به عنوان میهمان به خانة هانی آمده بود. اگر او در آنجا کشته می شد آیا تاریخ، کار او را ناجوانمردانه نمی دانست؟! به ویژه در فرهنگ اعراب که احترام به میهمان (اگرچه دشمن باشد) ضروری بود!

اما اینکه گفته می شود با قتل عبیدالله بن زیاد حادثة کربلا پیش نمی آمد صحیح نیست؛ زیرا با توجه به تصمیم قاطع یزید بر بیعت گرفتن یا کشتن امام حسین آیا با قتل عبیدالله (اگرچه مهرة اصلی باشد) مشکل به طور کلی حل می شد؟!

خیر، چرا که از جانب یزید دستور رسیده بود که هر کدام از فرماندهانش حتی عبیدالله از فرمان سرپیچی کرد او را بکشید و بلافاصله برای او جانشین بعدی تعیین می شد.

علاوه بر همة این مطالب، دین مبین اسلام، قصاص قبل از جنایت را جایز نمی داند .

عطش عشق ( پاسخ به شبهات محرم و عزاداری ) روح الله زال و حسین جمالی صفحة 33



نوع مطلب : پاسخ به شبهات محرّم و عزاداری، 
برچسب ها : پاسخ به شبهات محرّم و عزاداری ( چرا مسلم ابن عقیل ابن زیاد را نکشت ؟)،
لینک های مرتبط :
نظرات ()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی